فراز رول
خانه / مقالات / ریبون و معرفی انواع و کاربرد آنها
ریبون
ریبون

ریبون و معرفی انواع و کاربرد آنها

برای اینکه بتوانیم بر روی انواع برچسب یا لیبل ها چاپ کنیم. باید از جوهر مخصوص این کار که اصطلاحا ریبون نام دارد، استفاده نماییم. همچنین برای هر نوع لیبل، ریبونها مخصوص وجود دارد. ریبونها از نظر شکل ظاهری یکسان می باشد و لیکن با توجه به مواد تشکیل دهنده آن دارای کاربرد های متفاوتی می باشند.

این تفاوت ها جهت رسیدن به بهترین کیفیت چاپ و ماندگاری به دست آید. این امر موجب اختلاف قیمت آن ها نیز می گردد. با در نظر داشتن خواسته ما از چاپ که می تواند ماندگاری یا کیفیت و یا قیمت آن باشد، ریبونها انواع مختلفی خواهند داشت. پس باید اطلاعات کامل در خصوص انتخاب ریبونها مناسب داشته باشیم که در ذیل به اختصار توضیحاتی ارائه شده است.

ریبون وکس ( Wax Ribbon )

ریبون های وکس مناسب جهت برچسب های کاغذی با ماندگاری نسبی که نسبت به سایش و رطوبت حساس می باشند.

ریبون وکس
ریبون وکس

ریبون وکس رزین ( Wax Resin Ribbon )

ریبونهای وکس رزین، مناسب جهت برچسب های کاغذی و متالایز با ماندگاری نسبتا بالاتر و مقامت در برابر سایش و رطوبت می باشد.

ریبون وکس رزین
ریبون وکس رزین

ریبون رزین ( Resin Ribbon )

ریبونهای رزین کیفیت چاپ بالایی دارند. در برابر سایش و آب و الکل مقاوم هستند. بیشتر برروی لیبل های متال ،پی وی سی استفاده می گردند. زیرا چاپ روی این لیبل ها خیلی حساس بوده و سال های سال ماندکاری را می طلبد. البته از این نوع ریبونها در چاپ بر روی لیبل های دیگر هم می توان استفاده کرد که در رنگ های مختلف موجود می باشد.

ریبون رزین
ریبون رزین

ریبون سوپر رزین ( Suoer Resion Ribbon )

ریبونهای سوپر رزین ،این نوع ریبونها برای مصارف خاص بکار می رود. بیشتر برای چاپ روی لیبل اموال و پی وی سی بکار گرفته می شود. در مقابل شوینده های قوی مقاومت بیشتری دارند.

ریبون سوپر رزین
ریبون سوپر رزین

ریبون تاریخ زن (hot stamp ribbon)

اسم دیگر ریبونهای تاریخ زن ،ریبون هات استمپ (hot stamp ribbon) است. ریبون تاریخ زن جز ریبون های حرارتی است. این ریبونها از طریق انتقال حرارت از هد دستگاه چاپ انجام می شود. از این محصول جهت چاپ بر روی انواع ظروف بسته بندی و تخم مرغ استفاده می شود. این نوع از ریبونها مقاومت بالایی در برابر عوام محیطی دارند.

ریبون تاریخ زن
ریبون تاریخ زن

سایز های استاندارد ریبون

 

ردیف
عرض (میلیمتر)
طول(متر)
یک
220mm
300m
دو
160mm
300m
سه
110mm
450m
چهار
110mm
300m
پنج
110mm
75m
شش
80mm
300m
هفت
60mm
300m
هفت
60mm
75m
ریبون
ریبون

آشنایی با اصطلاح Inside و Outside در ریبون

ریبونها ورقه های پلاستیکی هستند که لایه ای نازک از جوهر بر روی آنها کشیده شده است. بسته به اینکه ریبونها از چه جهتی پیچیده شده است، لایه پوششی ریبونها به صورت داخلی ( Inside Facing ) یا خارجی ( Outside Facing ) قرار می گیرد.

نکته ای که قابل توجه است که قبل از به کارگیری ریبونها در دستگاه لیبل پرینتر باید مطمئن شوید کدام نوع از ریبونها در دستگاه مورد نظر قابل استفاده است. برای مثال در لیبل پرینتر های Zebra فقط ریبونهای با پوشش Outside قرار میگیرد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
فراز رول
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09195187757
شماره تلفن ثابت: ---
شماره فکس: ---
آدرس کانال: farazrol@
پست الکترونیکی: farazzrol@gmail.com

مطلب پیشنهادی

لیبل پشت چسب دار چیست؟

لیبل پشت چسب دار نقش برجسته ای را در بازار امروز بر عهده دارد. وظایف …